Emílie
» Magazín
ZALOŽIT SI VLASTNÍ E-SHOP JE HRAČKA
Projekt Shoptet se postará o úspěšný start e-shopu, jeho správu a zákazníky.
Realizovat své podnikatelské sny, být svým vlastním pánem, posunout dál svůj koníček nebo touha uspět na trhu s novým produktem – to jsou časté důvody, které vedou potenciální podnikatele k rozhodnutí založit si vlastní e-shop.
Začít může každý – podnikaví studenti, maminky na mateřské dovolené nebo ti, kteří se kromě zaměstnání chtějí seberealizovat i na poli vlastního podnikání. Jakmile víme, v čem podnikat, vzniká další a velmi podstatná otázka: Jak si vlastně e-shop pořídit a jak svůj výrobek prosadit mezi desetitisíci dalšími e-shopy? Odpovědí se může stát Shoptet – projekt, který se postará o vznik a správu e-shopu od A po Z.
I když nejste zrovna technicky zdatní, nemusíte se podnikání na internetu obávat. Shoptet nabízí pronájem originálních a intuitivních e-shopů, které se spravují velmi jednoduše a bez nákladných investic (už od 190 korun měsíčně). Automaticky také propojuje e-shopy s vyhledávači zboží (Zboží.cz, Heuréka.cz) či sociální sítí Facebook a aukčním portálem Aukro.cz, díky čemuž se dostanete k několika milionům potenciálních zákazníků. „Víme, že naši zákazníci se musí soustředit na to, proč na internet přišli – na prodej zboží,“ říká Miroslav Uďan, spolumajitel projektu Shoptet. „Naším cílem je, aby se nemuseli zabývat technickými detaily, které za ně vyřešíme.“ E-shop od Shoptetu je vygenerovaný zhruba do jedné minuty a zdarma si jej může vyzkoušet na stránkách www.shoptet.cz kdokoliv.
Eliška Vyhnánková a Svatava Kraevská jsou důkazem toho, že začít může opravdu každý, důležitá je jen správná motivace, odvaha a chuť jít do toho. Každá má z internetového podnikání jiné zkušenosti, obě však shodně tvrdí, že máte-li za zády profíky, vše jde mnohem snadněji. Obě dámy provozují své
e-shopy právě prostřednictvím projektu Shoptet a společně s Miroslavem Uďanem tvoří tým, který má za úkol všechny dobré zkušenosti předávat dál.
Motivace k podnikání na internetu prostřednictvím e-shopu jsou různé – pro někoho snaha přivydělat si k běžnému příjmu, pro jiného sen o úspěšném podnikání na plný úvazek v klidu domova, pro dalšího koníček a zábava.
Koníčkem, ze kterého se nakonec vyklubal rychle běžící dostihový kůň, se stal pro Elišku Vyhnánkovou projekt www.fanbase.cz obchodující s filmovými a seriálovými předměty. „Nejsem na to sama,“ říká Eliška Vyhnánková a dodává: „Za Fanbase.cz stojí pět nadšených fanynek filmů a seriálů“. Jejich motivace nebyla a není finanční, e-shop má přinášet fanouškům především radost. A to také rozhodně dělá! Na své si přijdou jak obdivovatelé Hvězdných válek či Star Treku, tak milovníci Simpsonovic rodinky, Doby ledové či Pána prstenů.
Že lze začít v každém věku zase dokládá příběh paní Svatavy Kraevské, majitelky e-shopu, který sídlí na adrese www.salondoma.cz. Po mnoha letech stereotypní práce ve firmě zatoužila po vlastním podnikání. Nápad na sortiment – kvalitní a cenově dostupnou kosmetiku – přišel až z Bulharska, kde sestra paní Kraevské provozuje úspěšný velkoobchod s kosmetikou. „Proč to nezkusit?“ řekla si tehdy paní Svatava a díky tomu, že se v technických otázkách necítila pevná v kramflecích, rozhodla se, že ideální variantou provozování e-shopu bude jeho pronájem. Dosavadní provoz hodnotí velmi kladně: „Na trhu jsme nabídli velmi kvalitní, ale přece jen absolutně neznámou kosmetiku a za rok provozu máme přes 3 000 objednávek.“
Reálné odhady hovoří o tom, že na internetu nakupuje zhruba 65 procent Čechů, přičemž více nakupují muži a průměrná objednávka činí něco kolem 1 800 korun. Více než polovina nakupujících dá na doporučení svých známých. Největší zájem je o oblečení, následuje elektronika a třetí příčku drží knihy. Přes 60 procent kupujících zvolí platbu na dobírku. Na českém internetu najdete přes 21 000 aktivních e-shopů.
O projektu Shoptet.cz
Shoptet.cz se na českém trhu specializuje na nabídku originálních a intuitivních e-shopů, které nabízí formou pronájmu hotových e-shopů, což představuje jednoduchý způsob, jak dosáhnout na vlastní internetový obchod rychle a bez velkých investic. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb jako napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 1 000 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 10 % komerčních řešení na českém trhu, a chystá expanzi na zahraniční trhy. Nedávno získal ve firmě, jejíž aktuální hodnota se pohybuje kolem 1,5 mil. Euro, pětinový podíl soukromý investor Ondřej Tomek, zakladatel portálu Centrum.cz.
Snímek: SHOPTET Miroslav Udan, majitel Shoptet.cz, a Svatava Kraevska ze Salondoma.cz pri jednaní
Zdroj: ConPro