Bohumila
» Novinky
CZECHTOURISM CHYSTÁ KAMPAŇ NA PODPORU NETRADIČNÍ TURISTIKY
Praha 11. srpna (ČTK) - Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism chystá kampaň na podporu netradiční příjezdové turistiky. Cílit by měla zejména na propagaci Česka jako velmi přátelské země k menšinám, a posilovat tím počet příjezdů gay a lesbických turistů. Další skupinou, kterou by agentura chtěla do země nalákat, jsou mladí lidé hledající romantické zážitky.
Podporovat hodlá i svatební turistiku. Zástupci CzechTourismu to dnes řekli novinářům na tiskové konferenci.
Kampaň má zaujmout zejména mladé lidi, a tomu bude odpovídat vizuální podoba propagačních materiálů, uvedl vedoucí oddělení strategie a marketingové komunikace CzechTourismu Marek Mráz. Propagaci agentura chystá hlavně v tištěných a internetových médiích.
Českou republiku agentura představí jako ideální místo pro uzavření manželství zejména ve Velké Británii, Německu, Nizozemsku, na Slovensku a v Polsku. Bude při tom poukazovat na velké množství romantických hradů a zámků.
Kampaň na podporu takzvané duhové turistiky homosexuálů se vyhne tradičně katolickým zemím, tedy Polsku a Slovensku. Tento druh turistiky je v současnosti nezanedbatelnou součástí příjezdového cestovního ruchu, uvedl ředitel agentury Rostislav Vondruška. "Celosvětově se uvádí, že tento segment tvoří přibližně deset procent celosvětového trhu cestovního ruchu. Největšími zdrojovými zeměmi pro český gay a lesbický turistický ruch jsou v současnosti Německo a Nizozemsko," doplnil Vondruška.
Gay a lesbické turisty zřejmě do Prahy přiláká pětidenní Festival tolerance - Prague Pride 2011, který v sobotu vyvrcholí vůbec prvním pražským karnevalovým "průvodem hrdosti" homosexuálů. Akci provází kritika konzervativců. Mluvili o deviaci či politickém nátlaku. Podle organizátorů takové výroky ale mohou jen přispět ke konfliktu.
Kromě netradičního turismu pokračuje CzechTourism společně s Asociací hotelů a restaurací a s Asociací kuchařů a cukrářů v propagaci projektu Czech Specials, který se zaměřuje na propagaci restaurací nabízejících kvalitní českou kuchyni. "Zákazníci se v současnosti opět vrací k tradiční české kuchyni," uvedl prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek. Zároveň s tím roste poptávka po kvalitních službách jak v gastronomii, tak i trávení volného času, dodal.
ČTK